PIASKOWNICA W PRZEDSZKOLU? CZEMU NIE!!!
W piątkowe przedpołudnie w gr. II zapanował prawdziwy „armagedon”, czyli niezły bałagan! A wszystko za sprawą mokrego piasku, który zrobiliśmy z mąki i oleju. Wyszła z tego cudowna masa sensoryczna: gładka, miękka i bardzo miła w dotyku.
Chociaż za oknem króluje zimowa aura, WIEWIÓRECZKI poczuły się jak na nadmorskiej plaży: lepiły, ugniatały, przesypywały, robiły babki i świetnie się bawiły!
A że trochę nabałaganiły? No cóż… Od czego odkurzacz i mop? Znane powiedzenie: „brudne dzieci, to szczęśliwe dzieci”, w tym wypadku sprawdziło się w 100%!
A po skończonej zabawie i doprowadzeniu sali do stanu używalności dzieci nadal ćwiczyły rączki i swoje sprawności manualne tnąc i wycinając – świetnie nadają się do tego gazetki reklamowe.
To był bardzo przyjemny dzień, pełen radości i twórczej aktywności dzieci!
Masy sensoryczne i plastyczne pobudzają kreatywność, rozwijają sprawność manualną, relaksują i odprężają. Sprawdzają się dla dzieci w każdym wieku. Zabawa tymi masami pobudza zmysły, zachęca do ich dotykania, wąchania, obserwowania.
Piasek z mąki nazywany jest często piaskiem księżycowym lub moon sand. To prosty i tani przepis na dobrą zabawę.