Na polu
Po słodkim dniu poznajemy pracę rolnika
1. Zacznijmy dzień od zabawy z muzyką !!!!
2. Posłuchaj wiersza
,,Wspólna praca” – Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!
Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? (pług, ugór, orka, brona). Czy zapamiętaliście, jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i co opowiadały?
Pług – narzędzie uprawowe do wykonywania orki.
Ugór – pole wyłączone z rolniczego użytkowania
Orka – przewracanie i przygotowanie ziemi pod uprawy
Brony – to jedno z najważniejszych urządzeń wykorzystywanych w celu wyrównania gleby.
3. Jak rosną rośliny – obejrzyj filmik
http://vod.tvp.pl/video/jak-to-dziala,dlaczego-rosliny-rosna,25820186
4. Zakładamy hodowlę fasolki i cebuli
Do uprawy potrzebujemy:
- słoiczki
- gaza
- cebula lub fasola
Do słoika wlewamy wodę, przykrywamy gazą, na której umieszczamy cebulę lub fasolę. Umieść słoiki na parapecie. Obserwuj i narysuj swoje obserwacje w dzienniczku. Na końcu wyślij nam zdjęcie ze swoją roślinką.
Pozdrawiam – Pani Ala
Źródło: https://www.google.com/search?q , https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82ug, https://www.google.com/search?q=do+czego+s%C5%82u%C5%BCy+brona, przewodnik „Plac zabaw”, youtube.