W gospodarstwie!
Witam! W tym tygodniu będziemy na wiejskim podwórku!!
1. Na początek zabawa ruchowa ,,Kto wyżej”
Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Dzieci będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
2. Bardzo proszę, posłuchaj wiersza:
,,Pies przyjaciel”
Piesek cztery łapki ma
i ogonkiem wesoło merda.
Jego sierść zadbana i wyczesana,
a oczy mądre od samego rana.
Pies to najlepszy przyjaciel człowieka,
zawsze na dzieci przy bramie czeka.
Łapkę poda na powitanie,
zaszczeka wesoło i przy Tobie stanie.
Szczęściem jest mieć wiernego psa,
który o dobry humor dba.
Wiosną pobiegnie z Tobą na spacer,
jesienią na grzyby, na jagody latem.
Zimą może pociągnąć sanki,
z nim są wesołe wieczory i ranki.
Można z nim biegać, fikać koziołki,
a czasem nawet i kopać dołki.
Możesz nauczyć go aportować,
gazetę przynosić i kapcie chować.
Czy to labrador czy to kundelek,
trzeba okazać mu ciepła wiele.
Wtedy odpłaci się swym przywiązaniem,
a na Twój widok wesołym szczekaniem.
Ogonkiem będzie merdał z radości
i spłoszy wszystkich nieproszonych gość.
Aleksandra Wojtyła
3. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza, wymienianie różnych ras psów, które dzieci znają
Pudel, Jamnik, Buldog francuski, Owczarek niemiecki, Maltańczyk, Dog niemiecki
4. Zapoznanie z nową literą „Ł”
Ł jak łapa
Podziel wyraz łapa na sylaby i proszę wykonaj zadania w naszym podręczniku.
4. Odszukaj literę ,,Ł” i powiedz, ile ich znalazłeś?
5. Jeżeli chcesz, wykonaj pracę plastyczną ,,Mój przyjaciel pies”, technika dowolna.
źródło: przewodnik ” Plac zabaw”, https://www.google.com/search?q=zwierzeta, https://www.google.com/search?q=lietra+%C5%82,
https://www.google.com/search?q=%C5%82apy+psa.